Σκιαμαχία: Ο καλύτερος φίλος του μαχητή

Τι είναι το Shadow Boxing ή αλλιώς Σκιαμαχία ; Γιατί όσοι ασχολούνται με τα μαχητικά αθλήματα ή συστήματα αυτοάμυνας ( Kravmaga), ασκούνται σε αυτό διαρκώς; Βελτιώνει τις ικανότητες ενός μαχητή; Στο παρακάτω άρθρο θα δώσουμε απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα.

Η σκιαμαχία δεν είναι αυτό που φαίνεται, ρίχνεις μπουνιές στον αέρα και τέλος! Η σκιαμαχία είναι μία από τις παλαιότερες πρακτικές προπόνησης με στόχο να βελτιώσει τον μαχητή.

Η σκιαμαχία δεν βοηθά μόνο στην βελτίωση της τεχνικής ενός μαχητή. Χρησιμοποιείται για την βελτίωση της φυσικής κατάστασης των μυών, το ζέσταμα ενός μαχητή ακόμη και την ψυχολογική του προετοιμασία. Ταχύτητα, δύναμη, προετοιμασία, ρυθμός, βηματισμός, αμυντική και επιθετική ικανότητα είναι μερικά από τα στοιχεία που χρήζουν βελτίωσης μέσω αυτού του τρόπου.

Το ατού της σκιαμαχίας είναι πως δουλεύεις τις τεχνικές σου και τα χτυπήματα σου χωρίς αντιπερισπασμούς. Ούτε σάκοι ούτε αντίπαλοι, μπροστά σε έναν καθρέφτη βλέπεις τα λάθη σου εν ώρα πρακτικής και βελτιώνεσαι. Το αρνητικό είναι πως η άσκηση δεν είναι απόλυτα ρεαλιστική όπως σε μία μάχη στον δρόμο. Δεν το αμφισβητεί κανείς αυτό.

Πολλοί διαθέτουν δύναμη, ταχύτητα όμως οι κινήσεις τους είναι αργές. Η σκιαμαχία σε βοηθά να χαλαρώσεις και να γίνουν οι κινήσεις σου πιο φυσικές. Βλέπουμε μαχητές που έχουν ικανότητες να μην μπορούν να κινηθούν σωστά, να μην μπορούν να κάνουν προσποιήσεις, παρά μόνο να χτυπήσουν.

Η σκιαμαχία μπορεί να περιλαμβάνει όλα τα χτυπήματα στο σύστημα ή στο μαχητικό άθλημα που προπονείσαι.  Δεν υπάρχουν οδηγίες κι αυτό είναι που το κάνει ευεργετικό, νιώθεις άνετα, βλέπεις τον εαυτό σου και βελτιώνεσαι.

Σε πολλές σχολές οι δάσκαλοι και εκπαιδευτές βάζουν τους αρχάριους για μεγάλο διάστημα να δουλεύουν μόνο σκιαμαχία και περνούν μήνες μέχρι να χτυπήσουν σάκο! Τα χέρια πρέπει πρώτα να συνηθίσουν μία κίνηση, για να γίνουν αποδοτικά. Όταν ο μαχητής αποκλειστικά και μόνο δουλεύει στον σάκο, κουράζει τους ώμους του κι όταν έρθει η ώρα να παίξει σε real fight κουράζεται εύκολα, ειδικότερα όταν αστοχεί!

Όταν φτάνεις σε σημείο να δουλεύεις άνετα την σκιαμαχία σου, τότε σε κανονικές συνθήκες, όλα τα χτυπήματα θα βγουν με φυσιολογική ροή, όπως αναπνέεις!

Αν δεν έχεις συνηθίσει όμως σε συνθήκες “πραγματικής” δράσης οι κινήσεις σου θα είναι αφύσικες, θα καταναλώνεις περισσότερη ενέργεια θα είσαι πιο νευρικός. Θα είναι αφύσικο οτιδήποτε επιχειρείς. Όταν κάποια στιγμή θα σκάσεις, ήρθε η ώρα να φας και το ξύλο -το λιγότερο- !

Η σκιαμαχία είναι ένα χάπι για την μνήμη των μυών. Η ροή των κινήσεων σου αφού έχεις δουλέψει καιρό, θα βγει θέλοντας και μη πάνω στην μάχη ώστε να σώσεις τον εαυτό σου να παραμείνεις ζωντανός και να τρέξεις να ζητήσεις βοήθεια. Μπορεί να κουραστείς από τα συνεχόμενα sparring και τον σάκο όμως πάντα υπάρχει χώρος για λίγη σκιαμαχία που σου προσφέρει πολλά!

Πως θα το κάνεις σωστά ;

Ο στόχος δεν είναι να πετάς 400 μπουνιές το λεπτό και να κουνιέσαι σαν τρελός! Το βλέπουμε συχνά σε πολλούς που ακόμα και στην σκιαμαχία θέλουν να τραβάνε την προσοχή.

Ο στόχος είναι αρχικά να ζεσταθείς. Να κινείσαι γύρω- γύρω, χρησιμοποίησε τα πόδια σου, χαλάρωσε τους ώμους σου και βγάλε κάποια χτυπήματα. Ανέπνεε εν ώρα σκιαμαχίας, βγάζε τον αέρα κατά την διάρκεια των χτυπημάτων και βάλε κάποιο στόχο σε κάθε σου κίνηση.

Κινήσου αργά. Είτε άμυνα, είτε επίθεση πάρε τον χρόνο σου. Κοίτα στον καθρέφτη τι κάνεις. Το ότι κάνεις μία κίνηση σωστά δεν σημαίνει ότι την κάνεις και φυσικά.

Παράδειγμα, θέλεις να φτιάξεις την ευθεία γροθιά σου που δουλεύεις καιρό αλλά πάνω στο sparring δεν βγαίνει όμως; Προσπάθησε να το κάνεις από διαφορετική θέση. Προσπάθησε να κινείσαι παντού και από διαφορετικά σημεία να επιχειρείς την ευθεία γροθιά σου. Kάνε την κίνηση να μοιάζει φυσιολογική. Μην βάζεις δύναμη στα χτυπήματα, βρες τον ρυθμό σου.

Η σκιαμαχία σε βοηθά να ξεφύγεις από τα τετριμμένα. Πρέπει να αλλάξεις στρατηγική, όπως στρατηγική αλλάζουν και οι αντίπαλοί σου. Ο καλύτερος τρόπος είναι να σκιαμαχείς και να φτιάχνεις καινούριες στρατηγικές.

Στο τέλος της προπόνησης ο επίλογος σου θα είναι πάντα με σκιαμαχία. Πάρε βαθιές ανάσες, χαλάρωσε, σκέψου τι δεν σου βγήκε στην προπόνηση και επεχείρησε το αργά. Είναι δεδομένο πως θα βρεις τα λάθη σου. Όσο περισσότερο περιλαμβάνεις την σκιαμαχία μέσα στην προπόνηση της ημέρας τόσο καλύτερος θα γίνεις!!!

Δεν πρέπει να υπάρχει καμία δικαιολογία μέσα στην σχολή σου να μην σκιαμαχείς, καθισμένος κάπου στην άκρη και παρατηρώντας τους άλλους. Δούλεψε έστω και στο 10%. Η σκιαμαχία είναι η στιγμή που ξεκουράζεσαι!

Stay safe … Kida!!!

???? ???? ???? ????
– ???????? ???????? ?????? ???? ???? ?? ???? –

error: Απαγορεύεται η αντιγραφή !!